Udzielamy porad prawnych przez internet już od 15 lat!

Bezpłatna, błyskawiczna wycena. Sprawdź bez zobowiązań!

 Zadaj pytanie

Zmiany dla pracodawców na 2019 r.

30.11.2018
FreeImages.com
(fot. FreeImages.com)

Od  początku 2019 r. informacje o dochodach zatrudnionych przez pracodawcę osób fizycznych za 2018 r. wysyła on do urzędu skarbowego wyłącznie elektronicznie. Informacje PIT-8C, PIT-11, PIT-R do urzędu skarbowego przekazuje do 31 stycznia 2019 r.

Na przesłanie informacji pracownikowi ma czas do końca lutego.

Jak złożyć, podpisać i przesłać informacje?

Do urzędu skarbowego należy składać informacje o wypłaconych w 2018 r. wynagrodzeniach wyłącznie elektronicznie na właściwych wzorach formularzy:

  • PIT-8C(9),
  • PIT-11(24),
  • PIT-R(19).

Jest na to czas do 31 stycznia.


Nie zmienia się zaś termin składania rocznej deklaracji PIT-4R(8), PIT-8AR(7)   składa się do 31 stycznia, a informację IFT-1/IFT-1R(14)  – składa się do 28 lutego.

Należy złożyć informację na aktualnie obowiązującej wersji formularza. Oznaczenie wersji znajduje się w prawym dolnym rogu formularza.

Formularze można podpisać:

  • podpisem kwalifikowanym – wszystkie formularze;
  • danymi autoryzującymi – formularze: PIT-8C, PIT-11, IFT-1/IFT-1R, PIT-4R, PIT-8AR.

Formularze można przesłać za pomocą:

1.    Formularza interaktywnego Ministerstwa Finansów

Aby to zrobić:

  • wejdź na stronę portalpodatkowy.mf.gov.pl,
  • pobierz odpowiedni formularz z zakładki e-Deklaracje / Formularze,
  • wypełnij formularz,
  • podpisz go podpisem kwalifikowanym albo danymi autoryzującymi,
  • wyślij.

2.    Modułu finansowo-księgowego

Przy wykorzystaniu odpowiednich aplikacji (modułów) można wysyłać deklaracje drogą elektroniczną, bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych oraz automatycznie podpisać elektronicznie wszystkie przesyłane deklaracje.

Aby to zrobić:

3.    Uniwersalnej Bramki Dokumentów (UBD)

Aby to zrobić:

  • uruchom odpowiednią aplikację (moduł) zgodnie ze specyfikacją Wejścia - Wyjścia,
  • wypełnij formularz,
  • podpisz go podpisem kwalifikowanym albo danymi autoryzującymi,
  • wyślij dokument do UBD.

W ten sposób można przesłać jednocześnie do 20 tys. deklaracji.

Należy pobrać i zachować Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO).

Korekty deklaracji nie można złożyć za pomocą bramki UBD. Trzeba wysłać ją tylko jako pojedynczy dokument do systemu e-Deklaracje.

Jak udzielić pełnomocnictwa?

Jeśli nie chcesz przesyłać informacji osobiście, może to za ciebie zrobić twój pełnomocnik.

Wypełnij i dostarcz do urzędu skarbowego druk UPL-1. Możesz to zrobić:

  • papierowo  złóż go w swoim urzędzie skarbowym,
  • elektronicznie – przekaż przez ePUAP.

Jedno pełnomocnictwo pozwoli ci złożyć informację, roczne rozliczenie podatku we wszystkich urzędach skarbowych.

Uniwersalna Bramka Dokumentów (UBD)

Komentarze: Zmiany dla pracodawców na 2019 r.


Dodaj komentarz

Porady prawne online - bezpłatna wycena!

Bezpłatna, błyskawiczna wycena. Sprawdź bez zobowiązań!

 Zapytaj prawnika